sobota, 20. decembra 2008

ZA ŠTEVOM HUSLICOM



Prišlo to ako blesk z jasného neba. Keď som v stredu večer dostal SMS-ku, v prvej chvíli som ani nevedel, od koho vlastne je. Až po hodnej chvíli mi došlo, čo sa stalo, a ešte dlhšie mi trvalo, než som tomu dokázal uveriť. Pravda je však krutá. Števo Huslica už nie je medzi nami! Je to hrozné, ale je to tak.

Števo vstúpil do SFK ORION v roku 1992. Okamžite bolo zrejmé, že je to človek zapálený pre fantastiku, aj keď ju vnímal svojsky - s trochou sarkazmu a odstupu. Neskôr síce do klubu prestal chodiť, pretože sa odsťahoval z rodných Dvorov nad Žitavou, ale stále sa k nám hlásil a považoval sa za člena ORIONu.

Ale hlavne, neprestával tvoriť. Stal sa jedným z dvorných autorov časopisu FANTÁZIA, kde publikoval vari desiatku svojich poviedok. Niekoľkokrát vyhral v literárnej súťaži o Cenu Gustáva Reussa a neskôr sa stal dokonca jej porotcom. V roku 2001 získal prestížnu cenu slovenského fandomu ISTRON za poviedku XXL. Vyvrcholením jeho tvorby bola zbierka poviedok s názvom NIEKEDY, ktorá mu vyšla v roku 2004.

Števo bol jedným z najtalentovanejších slovenských spisovateľov vedeckej fantastiky, ktorá jeho odchodom veľa stráca. Jeho diela však ostávajú.

Mgr. Štefan HUSLICA tragicky odišiel z tohto sveta 17. decembra 2008 vo veku nedožitých 35 rokov. V našich srdciach však bude žiť večne.

Ondro

ŠTEVO, NEZABÚDAME NA TEBA...










Žiadne komentáre: