sobota, 9. apríla 2011

SLAVCON 2011


Krtkove sobotné raňajky...


Elendilka nás oboznamuje so sobotným programom
bavili sme sa...
tolkienovský kvíz - bolo nás tam len pár, ale sranda bola .. v pozadí s mečom kvízmajster Michal Fealiath Gendiar
Daniel Antoni
prednášal o dejinách Slovanov...
..mal hodne poslucháčov..
Miloš Bernart ...
.hovoril o kováčskom remesle Slovanov
Martin Roger Králik...
.. je milovníkom heavy metalu..
túto krásku som už videl na rôznych conoch veľakrát - škoda že neviem ako sa volá
Katka Cranky Bajzíková prišla robiť prednášku o fantastickej zoológii
sprvoti sa netvárila nijak nadšene..
medzi jej poslucháčmi bola aj Jano Aramon Žižka...
... aj Daniel Antoni...
..napokon to zvládla so šarmom sebe vlastným a výborne sme sa bavili
momentky z obednej pauzy - maxonovci už nepredávajú len tričká..
..ale aj figúrky a modely...
..no nie je ten imperiálny vojak zlatučký?
..tak v takejto maske by som si raz chcel vyjsť v noci do ulíc..
... asi by som vyvolal mierne zdesenie...
bu bu búúúúúúúúúú...!!!
mladí z Temnoty sú stabilnými účastníkmi SC
Dušan Patamon Petráš...

...tiež mal plnú miestnosť...
prednášal o Aztékoch, ich kultúre a náboženstve
škoda, že tam nebol Števo Konkol, iste by mu dobre kontroval..
Leonard Medek
..no čo, ešte ste ma nevideli???
na jeho prednášku prišla aj Lulu...
mala dobrú náladu...
.. a skvele vyzerá..
Leo tentoraz aj kreslil na tabuľu...
Graf Zeppelin to urobilo takto...spojil tri balóny
Lulu počúvala ozaj pozorne...
rozlúčkové fotky z Budvar Pubu
...zišli sme sa tam skvelá partia..
pivko nám chutilo...
...a kapurková....toto fotil Leo Medek


SLAVCON 2011

Keď vlani na Kozmodrome Cranky oznámila, že sa bude znovu robiť Slavcon, úprimne som sa potešil. Vždy som sa na tejto akcii cítil fajn, a ani tento rok som sa nesklamal.
Dopravná priemyslovka na Kvačalovej je stále na tom istom mieste, akurát za ostatné roky sa zmenili spoje. Tie, ktorými som sa tam dostával naposledy už nefungujú, nahradili ich iné - až na to, že nefungujú ani tie. Na prestupnú zastávku som síce prišiel v poriadku, ale odtiaľ som sa musel presúvať pešo. Navyše som presne nevedel, kde vlastne som a na svoju hanbu som sa musel pýtať na cestu. Našťastie to nebolo ďaleko.
Na moju spokojnosť bola škola otvorená už pred 9.00 a nemusel som čakať a stáť vonku na hnusnom vetre. Pravda, všetko ešte len ožívalo, ľudia sa len pomaly preberali v piatkového rautu, ktorý je samozrejmou súčasťou každého conu. Ako prvých som zazrel Rogera a Krtka pochutnávajúcich si na sobotných raňajkách.
Začal som sa orientovať. Niektoré miestnosti boli na stabilnom mieste (napr. čajovňa), iné sa presunuli - o poschodie vyššie, čo ma dosť štvalo. Postupne som ich poobjavoval. Najprv som zapadol do FANTASY, kde sa robil tolkienovský kvíz. Kvízmajster Michal Gendiar však dával také zákerné otázky, že som to nakoniec vzdal a odišiel aby som si neurobil zbytočnú hanbu. A možno by som prišiel aj o hlavu - Michal sa tam prechádzal s poriadnym mečom pri boku a dostal som strach že ma ním za moje (ne)odpovede sekne.
Presunul som sa o kúsok vyššie do HISTÓRIE, kde Daniel Antoni a Miloš Bernart prednášali o starých Slovanoch, ich dejinách, politike ale hlavne o kováčskom remesle. Obaja sú zjavne fundovaní a ich prednáška sa mi páčila. S Danielom som neskôr ešte neskôr hodil reč a doporučil som mu zastaviť sa u nás v NZ - v múzeu je expozícia práve o tom, o čom hovoril - o spolužití Rimanov a Germánov na pomedzí, ktoré tvorila rieka Dunaj.
Ale to som už hodnú chvíľu sedel znovu vo FANTASY a počúval heavy metal. Niežeby tam hrala nejaká kapela naživo, to len Roger púšťal svoju prezentáciu s videoklipmi. Mnohé heavy metalové kapely sa nechávali inšpirovať sci-fi a fantasy dielami a tvorili na ne hudbu (občas poriadne tvrdú). Vypočuli a pozreli sme si Black Sabbath, Blind Guardian, Rhapsody of Fire, Iron Maiden, Keep of Kalessin a ďalších. Mňa osobne zaujala aj poľská skupina Vader (pomenovaná na počesť Dart Vadera), ktorá robila hudbu k PC hre Zaklínač.
Po Maťovi mal nastúpiť nejaký Loki, ale z rodinných dôvodov sa nedostavil a tak jeho prednášku o fantastickej zoológii prevzala Cranky. Napodiv jej to išlo skvele, hoci nemala nijaké poznámky či obrázky. Rozpútala voľnú debatu, pri ktorej bola riadna sranda. Polemizovalo sa napr. o tom, ako taký trojhlavý drak uspokojí unesenú princeznú alebo ako si ľudia vytvorili povesti o jednorožcoch - no predsa z nosorožcov.
Potom bola vo FANTASY pauza, lebo neprišla ďalšia lektorka - Peťka Neomillnerová. Na ňu som si obzvlášť chutil, má úžasný štýl a šmrnc. A hlavne do všetkého pletie sex. Škoda. Tak som si zašiel na chvíľu na vzduch a popri konzumácii obeda pozostávajúceho z dvoch kúskov bagety som prehodil pár slov s Winom a manželmi Stožickými. Vrátil som sa dnu a vyšplhal sa do HISTÓRIE, kde práve začínala prednáška Dušana Petráša o Aztékoch, ich dejinách a náboženstve. Hovoril zaujímavo a v pohode sme mu odpúšťali aj to, ako si lámal jazyk na menách aztéckych bohov, bohýň či kráľov, šľachticov a kňazov. Mnohí z nás by ich nevyslovili vôbec.
S Aztékmi som sa rozlúčil trochu skôr aby som si chytil miesto vo FANTASY, kde sa chystalo expozé Leonarda Medeka o vynálezoch, ktoré uzreli svetlo sveta v 19. storočí. Bolo to hlavne storočie pary, kedy vznikla železnica, parné lode či automobily. Ale práve v 19. stor. začali ľuďom lietať nad hlavami prvé vzducholode, ľudia sa začali fotografovať, používať elektrinu a klásť podmorské káble. Aj vojenstvo dosiahlo nebývalý rozvoj - hlavne pechotné zbrane a delostrelectvo.
Leova prednáška mala veľký úspech, miestnosť bola nabitá a medzi prítomnými sa konečne vyskytol aj Šaman, ktorého som neúspešne zháňal celé dopoludnie. Trochu som mu vytkol ten zbabraný althig na FXC2010, vymámil z neho odznak a prísľub, že mi konečne pošle zborník VsC 2010. Kúsok od nás sa posadila aj Lulu a Leovi zdatne sekundovala. Bodaj by nie, však robí v patentovom úrade a históriu vynálezov dobre pozná.
Neviem, čím Leo skončil svoje mírně chaotické vyprávění, lebo som sa pridal k partii túžiacej nájsť Budvar Pub. A napokon, už ma v škole nič nedržalo. Videl som, čo som chcel vidieť, počul som, čo som chcel počuť a stretol som ľudí, ktorých som chcel stretnúť. V posilnenej zostave sme zasadli v Budvare k veľkému stolu a stolovali. Lulu, Šaman, Serjoža, Krtko, Leo Medek (prišiel neskôr), moja maličkosť etc. sme sa skvele bavili o všetkom možnom zapíjajúc to celé chutným pivkom - v mojom prípade nealkoholickým Staropramenom.
S milou spoločnosťou priateľov som sa rozlúčil krátko pre 16.00 a o 16.19 som už sedel v rýchliku do NZ.
Pripúšťam, na SC 2011 som bol o niečo kratšie ako po minulé roky, ale malo to aj iné dôvody. Napr. nerobil sa nijaký program na školskom dvore. Tentoraz sa nekonali nijaké tančeky, žongléri ani fakír či lukostrelci. Pár kostýmovaných a ozbrojencov som síce videl, ale historický šerm nebol. Teda bol, ale len taká škola alebo rýchlokurz, lenže sa to konalo v inej časti budovy, ktorú sa mi nechcelo hľadať. Trochu mi chýbal predaj kníh, brlohári asi nemali čas.
Ale celkovo hodnotím Slavcon 2011 veľmi pozitívne. Program bol aj bez toho dvora fakt bohatý, každý si našiel svoje. Vďaka Crankiy vďaka Elendilka. Aj škola samotná je pekne zrekonštruovaná - všade nové plastové okná, nové lavice i stoličky. Škoda, že už neostali peniaze aj na opravu chlapčenských záchodov. Tie sú v rovnako dezolátnom stave, ako boli. Ešte dobre, že som nepotreboval....asi by som mal problém.
Ondro

1 komentár:

Anonymný povedal(a)...

Budúci rok na Tolkien kvíze pravdepodobne zakážem Aiwendillov účasť, aby som mohol dať jednoduchšie otázky. A možno si odpustím aj meč, ak desí ľudí :D Každopádne vďaka za feedback :)

Michal "Fealiath" Gendiar