nedeľa, 22. mája 2011

VARTACON 2011


Do Banskej Bystrice som cestoval spolu s Cranky

Roger to v noci nemal ľahké - chceli z neho urobiť Králika na smotane

Pagi Holan sa pustil do rúbania dreva

mladí bratislavčania mu udatne pomáhali

Cranky a Mirko Párička pri krájaní cibule do gulášu

Elendilka a Dáreček pomáhali so zemiakmi

Darth Zira sa na to prizerala svojimi zasnenými očkami

Zvalovci dorazili aj so sučkou Amber

Ondrík Krug mladší bol hlavný výčapník

.. a začal sa variť guľáš

moja maličkosť v plnej kráse

Lulu robila reklamu na RedBull - neprezradila, koľko jej platia

Nina je redaktorka FM Rádia

Lulu ako prezidentka slovenských scifistov - zahájila poradu

Darth Zira informovala o jarnej porade v Březovej

mladí scifisti začínajú prevažovať

raz po nás preberú žezlo

niektorí sú celkom sexy

Maťo Kohár z Dolného Kubína (v strede) hovoril o Nociach v knižnici

dorazila aj Saška Pavelková ..

..s manželom Rasťom Weberom

Ondrík ich nenechal smädiť

neviem kto je táto kráska, ale chcel by som to vedieť

Nitrančania opäť dorazili v plnej klubovej zostave

Martinka Pilcerová chodí na Vartacony pravidelne

v družnej debate s Rogerom

Mirko Párička nalieval "príchodnô" - nevadí, že bolo 16.00 poobede

...a začala sa masová konzumácia gulášu

guláš sa jedol všade kde sa dalo

Cranky ozaj chutil..

.. aj Darth Zire

dal si aj jeho hlavný tvorca Mirko Párička

Amber sa mohla len prizerať a zalizovať

Dáreček a Mário s varením gulášu významne pomáhali

Weberovci a krásna neznáma (tuším sa volá Mirka, ale neviem čia)

Maťo Kohár oddychuje po dobrom jedle

SFINGO vyhlasovala Lulu -pomáhala jej dcérka Dominika

hlavnú cenu získala Dadka Zvalová

pohľad z veže hvezdárne

Banská Bystrica z výšky . je pekná

letisko Sliač (Tri duby) - Migy práve nelietali

na zdravie, Mirka

začala sa súťaž v jedení koláčikov - najprv súťažili deti

vyhrala Lulina dcérka Dominika

potom sa pustili zo žranice chlapi - vyhral Jožko Hucman (v strede vo fialovom tričku)

Mirko Párička si jedlo labužnícky vychutnával

potom sa do jedla pustili dámy..

s prehľadom zvíťazila Cranky...





VARTACON 2011



Keďže vlani som zo zdravotných dôvodov (čo je u mňa stále častejšie) Vartacon vynechal, na ten tohtoročný som sa tešil dvojnásobne. Keďže ho bol plný Facebook, vedel som o všetkom, čo sa bude diať, pretože organizátori informáciami nešetrili.

Cesta vlakom prebehla v pohode a družnej debate. Cez FB som sa skontaktoval s Cranky a dohodli sme sa, že mi v Šuranoch zakýva z okna rýchlika. To sa aj stalo a tak sme cestovali spolu.

V BB išlo všetko neobyčajne šikovne. Sotva sme sa v Žltom piesku zložili, už tam aj bol Mirko Párička a vraj nás berie hore. A tak sme na hvezdáreň dorazili pomerne skoro. Ešte tam bolo dosť mŕtvo, však mnohí išli spať v čase, keď sme my dvaja ráno vstávali. Hore bolo ozaj len pár ľudí, napr. Pagi, ktorý sa rovno pustil do rozdúchavania ohňa, aby si mal na čom pripraviť raňajky, alebo aj Roger, ktorý vyzeral pomerne nedobre - mal ťažkú noc, ktosi z mladých mal kanibalské chúťky a chcel z neho urobiť Králika na smotane.

Každopádne, Mirko Párička vzal opraty pevne do rúk a všetkých nás okamžite zapojil do práce na príprave gulášu. Korporatívne sme čistili a krájali cibuľu a zemiaky, pokrájať mäso dostal za česť Dáreček, ktorý sa tiež zdvihol pomerne skoro. Ja som popri tom vyskúšal svoj nový nožík, ktorý som dostal darom od manželky a na vlastnej ruke som sa presvedčil, že je fakt ostrý. Našťastie strata krvi nebola veľká a ani nijaký upír sa v blízkosti nevyskytoval.

Terasa sa medzičasom zaplnila, ukázala sa aj Lulu, čo bolo neklamným signálom, že sa blíži Porada. Tá začala len s malých oneskorením a Lulu ju kočírovala celkom zdatne. Zúčastnili sa jej zástupcovia siedmych slovenských klubov - Lulu za bystrický KPVPVF, moja maličkosť za ORION, Elendilka za SCIFI GUIDE, Cranky za SPOLOČENSTVO TOLKIENA, Roger za klub QUASI, Maťo Kohár za UNICORNUS Dolný Kubím a Peťo Zvalo za BELIT Nitra. Košičania akosi pozabudli prísť. Z českých priateľov tam boli Darth Zira, Dáreček a Pagi Holan. Z diaľky to celé pozorovala aj akási Nina, ktorá je redaktorkou FM Rádia, ale či tam bola služobne som sa nedozvedel.

Slovenský fandom má za sebou pomerne slušný rok - na Tricone v Tešíne získali Maťka Pilcerová a Robo Žitňan EUROCENY, navyše bolo odhlasované, že v roku 2012 sa bude PARCON konať v Bratislave, čo je tiež veľká Robova zásluha. Decká zo SF GUIDE začali robiť stretnutie KOZMODRÓM a obnovil sa SLAVCON.

Potom Darth Zira informovala (občas dopĺňaná Pagim a Dárečkom) o jarnej porade sfklubov v Březovej nad Svitavou. Tam sa rozhodlo, že cenu LUDVÍK za tento rok dostane Vlado Ríša za záchranu časopisu IKARIE, ktorý zanikol, ale takmer ihneď začal znovu vychádzať pod názvom XB-1. Na porade však nebolo dokončené hlasovanie o cene MLOK, tak sme ho dokončili v BB. Kandidáti boli traja - Ivan Aľakša, Juro Toman a Martin Koutný. Rozhodlo sa, že sošku obojživelníka zo slávnej Čapkovej knihy dostane Juro Toman.

Hlasovanie o Mlokovi sme spojili s hlasovaním o cene DRAK. Na tú boli dvaja kandidáti - znovu Ivan Aľakša a nejaký Alexander Schneider. Vyhral to Ivan, ale len o jeden hlas.

Potom boli už len pikošky - EUROCON bude tento rok v Stockholme, ale jediným slovenským zástupcom na ňom bude Peťo Pavelko. Zaujímavejší by pre nás mohol byť budúcoročný Eurocon, ktorý sa bude diať v chorvátskom Záhrebe. Vraj tam jazdia vlaky rovno z Bratislavy. Zaujímavý bude aj bratislavský PARCON 2012 - hosťami majú byť dvaja spisovatelia - poľský fantasysta Andrzej Pilipiuk a britský fenomém urban fantasy Neil Gayman! Horšou správou bolo, že časopis FANTÁZIA znovu zanikol, tentoraz definitívne a bez náhrady. Lepšou zas to, že Maťo Králik chystá vydávanie internetového časopisu, venovaného slovenskému fandomu a ľuďom, ktorí v ňom pôsobia.

Na záver porady sme zvolili Radu slovenského fandomu. Jej členmi sa stali Robo "Win" Žitňan, Lucia "Lulu" Bocková, Mirka "Elendilka" Klempová, Katka "Cranky" Bajzíková a Martin "Roger" Králik. Tí sa zas dohodli, že Lulu ostane aj na ďalší rok šéfkou nad všetkými slovenskými sf klubmi. Nakoniec sme si ešte podebatovali o platení členského do fandomu, ktoré ostalo nezmenené - 4,- Eurá. Hneď som aj uvedenú sumu uhradil.

Po porade sme chvíľu vegetili a čakali na zlatý klinec programu - guláš. Ten sa intenzívne varil v medenom kotli za intenzívneho prispenia Mirka Páričku, Mária Banského a Dárečka. Ja som zatiaľ hodil reč s Pagim, ktorý mi objasnil pomery panujúce vo vydavateľstve Poutník a navrhol mi, aby som preposlal preklad druhej knihy o Krvavých psoch aj jemu, že skúsi niečo vybaviť u Láďu Kejvala, čo som s radosťou prijal.

No a potom už bol guláš! Veruže chlapi navarili skutočnú lahôdku, ktorá sa veľmi rýchlo minula, pretože medzičasom pribúdali ďalší a ďalší scifisti, známi i neznámi. Prišla Martinka Pilcerová, Weberovci a mnohí iní. Guláš som si vychutnal v samote - kým ostatní sa tlačili na terase, ja som sa zašil do klubovne a nikým nerušený som sa oddával obžerstvu. Za 1,50 Eur to bolo ako v grandhoteli.

Po guláši nám dala Lulu chvíľu prestávku - potrebovala sa pripraviť na SFingo, ktoré je tradičným bodom programu Vartaconu. Opäť sme dostali hárky s množstvom scifistických výrazov a škrtali ako o dušu. Hlavnú cenu získala Dadka Zvalová, ktorá vyškrtala všetky políčka ako prvá.

Počas Sfinga ľuďom trochu vytrávilo, takže sa mohla začať papacia súťaž (inak povedané žranica). Tentoraz sa jedli vanilkové koláčiky. Prvé súťažili deti, ktoré dostali po jednom koláčiku (boli dosť veľké a sýte - myslím tie koláčiky). Vyhrala Lulina dcérka Dominika. Potom súťažili muži, čo bolo zaujímavejšie, pretože každý dostal 5 koláčov. A zjesť také množstvo (bez možnosti zapíjať) nebolo nič jednoduché. Prvý ich do seba úspešne natlačil Jožko Hucman, ale miestami pri tom vyzeral dosť zle. Ako posledné súťažili ženy. Tie dostali po tri koláče a s prehľadom to vyhrala Cranky.

A to bolo z mojej strany na Vartacone všetko. Hromadne som sa všetkými rozlúčil a Ondrík Krug ma autom zaviezol na stanicu, začo som mu veľmi vďačný, pretože s boľavým členkom by som tam pešo nedošiel. O pár minút som už sedel v rýchliku, vystúpil som v Šuranoch, kde ma čakala manželka s autom.

Hoci som neabsolvoval ani Scifák, ani nočné hýrenie, som fakt spokojný a veľmi rád, že som sa opäť na Vartacon dostal. Bolo skvelé stretnúť partiu skvelých priateľov a pobudnúť medzi nimi. Aj počasie nám celkom prialo - krátko poobede sa síce začalo mračiť a počas celej porady udatne hrmelo, ale dážď nás úspešne obchádzal takže sme nezmokli. Spadlo len zopár zablúdených kvapiek. Skrátka, Vartacon 2011 bol SUPER! A pevne dúfam, že mi moje chatrné zdravie dopraje dostať sa tam aj na budúci roka .. a potom zas, a zas...

Andy

Žiadne komentáre: