pondelok, 19. septembra 2011

ISTROCON 2011


vitajte na IC011 zľava: Štefan Konkol, Jozef Svítek a Jožko Hučka


Robo Žittňan - duša a hlavný organizátor IC011

niečo pekné na privítanie...



DDR - hopkajúci revolucionári

tie ružové vlásky jej bohovsky pristanú

Šaman!! čo viac dodať?


Šaman a Aramon


Šaman a Štefan Konkol

pekný pohľad - moji Krvaví psi sú ešte stále v predaji

júj, rozkošný párik

Štefan, toto radšej nerob...

Linduška Šimeková - etnologická trekkistka

bola ozaj veľmi milučká

literárny workshop - v klasickom zložení

zľava: Miloš Ferko, Zuska Stožická, Martin Králik, Vlado Stožický a Dáška Mehešová


Štefan Konkol sa duševne pripravuje na prednášku

Jožko Hučka si preventívne chytil dobré miesto


aby si mohol vypočuť prednášku Štefana Konkola o anjeloch



vedel poslucháčov zaujať

mal ozaj hodne poslucháčov

prišli na ňu aj anjelik s čertíkom

na chodbách sa zatiaľ mladí bavkali -napr. aj PC hrami



alebo sedeli pri stoloch a hrali karty - ale mariáš to nebol

bábky z Hviezdnych vojen - za ozaj hviezdne ceny

Bobba Fett - za mizernú stovku - no nekúpte to!!!

vonku pod platanom: Anetka Čižmáriková s priateľom


s Jožkom som si fajn pokecal - napr. o románe Zmija


kamošky z Literárneho klubu na Facebooku : vpravo Kamilka, v strede Andrejka

prišiel medzi nás aj Aramon

tento pán do partie nepatril

milé cicušky...


Nina - prednášala o seriále Buffy:premožiteľka upírov

mala rozkošný make up

a mala aj rozkošných poslucháčov

po Linde som nastúpil ja

s prednáškou o laserových zbraniach

musel som sa všelijako vrtieť - k PC nebol monitor

poslucháčov som mal dosť

boli milí - nezbili ma ani nevyhodili z okna

Lulu Bocková - kráľovná slovenského fandomu - vyzerá stále lepšie

nemohol som sa s ňou neodfotiť

ŠOGI - japonský šach

hrá sa na takejto šachovnici

Andrejku Frýdovú a Ivana Aľakšu som stretol až na záver

pomaly opúšťame conovisko

Štefan Konkol si teda vie vybrať správnu spoločnosť

pristane im to spolu, však?


... a - kapurkováááááá - dovi na IC 2012 - pardon - to predsa bude PARCON!!!


ISTROCON 2011

Informácie o tohtoročnom IC bežali na nete už od jari. Pripravoval sa program a keby som si svoju prednášku nezahovoril už dakedy v marci, tak by som ju asi nemal. A chcem touto cestou ozaj veľmi poďakovať Mirke Klempovej, ktorá mala na starosti organizáciu prednášok v Sci-fi salóne za skvele odvedenú prácu.
Tento rok sme sa na program IC dostali až dvaja z ORIONu. Svoju prednášku si zahovoril aj Štefan Konkol, ale on ju mal vo Fantasy salóne (pre neznalých - salóny sú vlastne prednáškové miestnosti rozdelené podľa zamerania). Našťastie, podarilo sa to zariadiť tak, že sme ju každý mali v inom čase, takže sme si ich mohli navzájom vypočuť.
Do Bratislavy sme cestovali spolu EC-čkom, pridal sa k nám aj Jožko Hučka, takže orionská výprava mala nakoniec až troch členov. Na stanici v BA nás čakal pán Svítek, nasadli sme na električku a na chvíľu sme dostali možnosť obdivovať výtvory bratislavských sprejerov, ktorými ozdobili podchod na Trnavskom mýte. Nevyzerá to zle, ale už sa našli aj takí, ktorí im to začali hyzdiť svojimi čmáranicami.
Po zaplatení členského sme vyšli hore na prvé poschodie a - tam nás schvátil dav! Bolo ešte len doobeda a chodby už boli preplnené kostýmovanými aj normálnymi fanmi. Nemali sme jednoducho šancu udržať sa pokope a tak sme sa dohodli, že si urobíme každý svoj súkromný program a zídeme sa o 12.00 vo Fantasy salóne na Štefanovej prednáške. Ja som zas išiel pohľadať môj Sci-fi salón a po ceste som stretol Mirku Klempovú. Zvítali sme sa a ona mi oznámila čosi, čo som ani v najdivokejšom sne nečakal - zohnala a rezervovala mi normálnu stoličku priamo v prvom rade - v SF salóne sa totiž sedelo na akýchsi plastových vedrách otočených hore dnom - alebo len tak na podlahe. Keď som tam zašiel užasol som druhý krát - tá stolička tam skutočne bola a nikto na nej nesedel, čakala na mňa.
Tak som sa usadil a započúval sa do prednášky Lindy Šimkovej o seriáli Star Trek: The Next Generation. Linda ju však poňala z trochu iného konca - nie seriál ako taký, skôr jeho psychologické, filozofické, sociologické a etnologické špeciality.
Konca jej milého vystúpenia som sa však nedočkal. Bolo skoro 12.00 a musel som sa presunúť do Fantasy salónu. Už tam sedeli aj Jožko a Štefan. Práve končil tradičný istroconský literárny workshop, ktorý viedla tradičná partia okolo Martina Králika. Našiel som si miesto vzadu a čakal. Akonáhle workshop skončil, do miestnosti sa navalil ohromný dav ľudí chtivých počuť Štefanovu prednášku o anjeloch (tú istú mal aj v klube v júni t.r.). No, musím povedať že fakt zaujala a vyvolala rozsiahlu diskusiu, miestami poriadne polemickú a kontroverznú. Hlavne jeden chlapec Štefanovi dosť tvrdo oponoval.
Ku koncu však už bol v salóne tak ťažký vzduch, že som musel von na čerstvý. Opustil som budovu a zrazu som zbadal, že na mňa niekto kýva a kričí. Keď som sa lepšie prizrel spoznal som Riddick. Mala na tvári prapodivný make up a na tričku menovku Porfýria Cullenová. Spolu s ňou tam na lavičke pod veľkým platanom sedel aj jej kamarát Vlado a partia z Literárneho klubu na FB - Andrejka, Kamilka a Jožko. Bolo milé spoznať tých ľudí aj naživo. Hlavne s Jožkom som si skvele pokecal o Sapkowského knihe Zmija a motivoval som ho k tomu, aby si ju prečítal. Potom sa k nám ešte pridal aj Aramon a bola riadna sranda.
Vonku pod platanom som posedel vari 3/4 hodinu. Vrátil som sa dnu a chvíľu blúdil po budove unášaný davom. Na svoje uspokojenie som stretol Šamana, ktorému som zaplatil vstupné a ubytovné na decembrový Fénixcon. Zaprisahával sa, že určite príde na moju prednášku a donesie mi potvrdenku, ale už sa neukázal.
Unavený blúdením som zašiel do SF salónu, usadil sa na svoju stoličku a započúval som sa do prednášky sympaticky našminkovanej Niny o seriáli Buffy: premožiteľka upírov, ktorý sa stal kultovým. Predchádzal mu film, ktorý bol riadny prepadák, ale tvorcovia to nevzdali a seriál dopadol oveľa lepšie. Urobili sedem sérií a spolu 144 dielov. Keďže som z neho nič nevidel, bolo to pre mňa nové a zaujímavé.
A možno sa niečo nové a zaujímavé dozvedeli poslucháči aj z mojej prednášky o laserových zbraniach, ktorá bola hneď po Buffy. Len som si presadol k veľkému stolu, nahodil USB kľúč a začal. Ale aby som to zas nemal až také jednoduché (ale to sa týkalo všetkých predo mnou aj po mne), musel som hovoriť všelijako vykrútený - na stole totiž nebol monitor, takže som musel stále pozerať striedavo na plátno, na klávesnicu a na ľudí. Ale dopadlo to dobre - skončil som na minútu presne a poslucháči asi boli tiež spokojní, lebo ma nezbili ani nevyhodili z okna. Ale aj keby chceli, Jožko a Štefan by ma nedali.
Pri hodinovom rozprávaní mi vyschlo v ústach, tak sme spoločne zašli na kofolu, posedeli a dumali čo ďalej. Navrhol som, aby sme sa spoločne pokúsili nájsť Šamana, ale nepodarilo sa nám to. V budove zrejme nebol a ak bol, tak dobre zašitý. Objavili sme však zaujímavú hru - ŠOGI. Je to vlastne japonská obdoba šachu, až na to, že sa hrá na jednofarebnej šachovnici s 81 políčkami a aj kameňov je viac. Aj pravidlá sú trochu iné.
O kúsok ďalej sme narazili na Ivana Aľakšu, ktorý si chodí IC užívať už len ako radový účastník. Poradil nám, aby sme Šamana hľadali v reštaurácii Bastion hneď oproti cez cestu.
Rozlúčili sme sa teda s Istropolisom a vydali sa do toho Bastionu. Cestou Štefan zbadal dve vyfešákované kočendy a odfotil sa s nimi. Bastion sme našli poľahky, ale Šaman nebol ani tam. Tak sme to definitívne vzdali, električkou sme sa presunuli na stanicu, sadli v Antiqu a popíjali nealkoholické pivko. EC-čkom z Bohumína sme sa pohodlne a rýchlo dostali do NZ (Štefan pokračoval do Štúrova).
Ak to mám celé globálne hodnotiť, tak IC011 bol skutočne vydarený. Vďaka celej partii okolo Roba Žittňana a Mirky Klempovej - odviedli skvelú prácu. Už teraz sa teším na IC 2012 - pretože to bude PARCON!! A majú na ňom byť aj Sapkowski a Gayman. Tak to bude bomba!
Samozrejme, toto je skutočne len hrubý výcuc z toho všetkého, čo sme tam videli, počuli a zažili. Atmosféra IC sa sem dá ťažko preniesť či popísať. Treba to vidieť a zažiť na vlastné zmysly. A dúfam, že na budúci sa nás do BA vyberie z klubu ešte početnejšia výprava.
Ondro












































































































Žiadne komentáre: