sobota, 15. decembra 2012

NOVOCON 2012
























Novocon 2012

Asi si budeme musieť zvyknúť na to, že z Novoconov sa stávajú krátke priateľské posedenia v kruhu priateľov. Kde sú časy, keď sme v knižnici mulatovali dlho do noci a domov sa vracali dakedy nad ránom. Zdá sa, že sú nenávratne preč. Darmo, nikto z nás nemladne a nemáme už takú výdrž, ako sme mali pred rokmi. Prvý krát sa to prejavilo už vlani, keď sme NC zapichli už okolo 22 hod. 
   A aj tento rok to už od začiatku vyzeralo, že to bude rovnako. Ale nelamentovali sme nad tým, vedeli sme, že nemá význam to znásilňovať, prosto je to tak. Ale aspoň sme sa snažili využiť čas čo najlepšie. 
   Po iné roky som obvykle každého príchodzieho vítal tým, že som mu podal do ruky hotový plán činnosti klubu na ďalší rok. Tento rok to však akosi nevyšlo. Vzhľadom k absenciám tradičných prednášateľov sa plán nepodarilo dať kompletne dokopy. V koncepte je síce hotový, ale treba ho ešte zladiť, nahodiť do stroja, vytlačiť resp. rozoslať mailom. Inak, vyzerá zaujímavo, koniec koncov rok 2013 bude 25. rokom existencie klubu. Dúfam, že nám ho nič nepokazí, napr. sťahovanie knižnice do nových priestorov. 
   Ako prvý dorazil Jožko Hučka, ktorý mi už vopred telefonicky avizoval, že pripravil novoconský kvíz, čím ma veľmi potešil. Konečne niekto, kto urobí niečo sám od seba a netreba sa ho prosiť. Dali sme dokopy ceny a vytlačili diplomy. Ale Jožko mi na moju výslovnú žiadosť kvízové otázky neukázal - konečne som sa chcel raz aj ja zapojiť do kvízovania ako účastník, nie ako porotca. Hoci, ani to ma celkom neobišlo. Mal som toitž pripravenú prvú novoconskú superkrížovku - inak, odkopírovanú z prílohy Pravdy. Tajničkou bolo hlásenie kozmonautov, ktorí sa práve vrátili z medziplanetárneho letu. 
   Krátko po šiestej večer sa začali schádzať ostatní fani, ale so zahájením sme sa neponáhľali. Dávali sme si načas. Nakoniec sa počet zastavil na čísle predstavujúcom poctivý tucet. Nebolo nás veľa, ale na to si už tiež zvykáme. Pripili sme si conanovicou, ktorú sa mi nedávno podarilo získať v Brne - jej konzumáciu samozrejme sprevádzali humorné narážky na neškodnosť českého alkoholu, ale tú som mal overenú, keďže sme ju pili už na Fénixcone (Roman Hruška svoju fľašu otvoril a nechal kolovať - a nikto sa neotrávil), takže nakoniec úspešne padla za vlasť a za klub a bola aj málo. Našťastie, Zoli Tóth doniesol svoju domácu, ale aj tá padla.
   Jožkov novoconský kvíz bol taká všehochuť - vesmír, vynálezy, dejiny ... otázok bolo dokopy 47 a niektoré mali hodne dlhé zadanie. Takže samotné vyplňovanie trvalo dosť dlho. Aj vyhodnocovanie - nakoniec musel Jožko požiadať o pomoc Evku Sekovú. Napodiv, kvíz sa mi podarilo vyhrať, dostal som DVD a diplom, to isté si odniesli aj Evka a Miloš Vojtek. 
   Lúštenie krížovky bolo celkom veselé a zapojili sa skoro všetci. Bola dosť veľká a tajnička dlhá. Dal som podmienku, že ju musia vyplniť do posledného políčka. Nakoniec sa to podarilo všetkým, niekomu skôr, inému to trvalo dlhšie. Prvý to zvládol Jožko Hučka, druhý bol Laco Pšenák a tretiu cenu si prevzal náš nový kamarát Eugen Németh. A ak chcete vedieť tajničku, tá mala mimoriadne aktuálny obsah - "Na Marse zúri chrípková epidémia, na Venuši hypotekárna kríza a na Jupiteri sú sociálne nepokoje." Presne ako u nás. 
   Potom už bola voľná zábava a postupný rozchod. Niektorí museli vstávať skoro ráno, lebo cestovali a pod. Koniec koncov, aj ja som sa chcel vyspať, lebo som mal v sobotu službu v knižnici. Tak sme okolo 22.30 upratali, čiastočne zahladili stopy a rozišli sa - v dobrom a celkom spokojní. Ideme ďalej, možno nie už takou rýchlosťou ako v minulosti, ale pomaly človek ďalej zájde. 

                                                                             Ondro


Žiadne komentáre: