sobota, 25. mája 2013

ZA ZDENKOM ZACHODILOM

    Žiaľ, aj smutné správy sú súčasťou života - nikto nežije večne, problém je v tom, že mnohí správni ľudia umierajú oveľa skôr ako by mali. A práve včera jeden taký správny človek opustil náš fandom a odobral sa do scifistického neba príliš skoro. Chcel urobiť ešte veľmi veľa, ale nebolo mu to dopriate. 
   So Zdenkom Zachodilom som sa zoznámil v lete roku 1997 na Tatracone na Čingove. Už vtedy som zistil, že je to úžasný chlap a veľký srandista. Humor z neho sršal na všetky strany. Odvtedy sme boli takmer stále v kontakte - písali sme si, stal som sa členom Conanovskej spoločnosti, ktorú Zdeno spolu s bratrancom Milanom Zachodilom založili v roku 1999, stretávali sme sa na Istroconoch a od roku 2008 aj na Fénixconoch, ktoré začal Zdenko organizovať namiesto zrušených Draconov. Boli to pre mňa vždy skvelé stretnutia plné pohody. 
   Budem na Zdenka dlho spomínať. Budem spomínať na althingy Conanovskej spoločnosti, na fľašky vynikajúcej Old Barachan Brandy, ktoré som od neho pravidelne dostával a ktorou sme si u nás v klube slávnostne pripíjali vždy na konci roku. Spomeniem si na neho vždy, keď sa pozriem do vitríny v obývačke a zbadám hnedú sošku s rukou bojovníka, ktorú som od neho dostal pred dvomi rokmi. Budem spomínať na ranné posedenia v bare SÚZY a ešte na mnoho ďalších. 
   V sobotu 18. mája dostal Zdenko Zachodil silný infarkt myokardu. Priatelia, s ktorými bol ho začali okamžite oživovať a zavolali záchranku. Tá ho previezla do nemocnice v Brne, kde ho operovali a udržiavali v umelom spánku. Ale včera (24. mája) Big Shaman svoj boj prehral. 
   Zdenku, odpočívaj v pokoji. Crom s Tebou. 



















Žiadne komentáre: