nedeľa, 15. decembra 2013

NOVOCON 2013

 Darček od našej riaditeľky
 výročnú tortu upiekla Evka Seková
 podľa Jožka Hučku mala byť taká vysoká...
 prekvapenie - ohňostroj
 bol parádny


 krájaním torty poverili mňa...
 snažil som sa ako som vedel
 ušlo sa každému
 víťazi novoconského kvízu
 Evka si tiež pripravila čosi ako kvízik
počúvali sme ju a bavili sa...

Tak nás to dostihlo! SFK ORION funguje už 25 rokov. Celé štvrťstoročie! Až sa čudujem, že sme to tak dlho spolu vydržali a ... nepozabíjali sa, xixixi. A že sme to vôbec dokázali, pretože mnohé podobné kluby skončili veľmi rýchlo. V takýchto prípadoch však rozhoduje kvalita ľudí, ktorí sa do toho zapoja. Ich vôľa vytrvať. 
   Nie sme najstarší SFK na Slovensku. Sú aj staršie fungujúce kluby - napr. bystrický KPVPVF, košický 451F, nitriansky BELIT a možno aj niektorý bratislavský. Ale koľko iných klubov za tých 25 rokov vzniklo a zaniklo sa mi rátať nechce. 
   Na úvod výročného NOVOCONU nás prišla pozdraviť aj riaditeľka knižnice Ľubka Červená. Nezdržala sa dlho, ale zato sme od nej dostali pekný darček - maxišálku s logom klubu. Škoda, že sme nemali po ruke šampanské, pokrstili by sme ju. 
   Úprimne, čakal som, že na takúto výročnú schôdzu príde viac členov, ale asi sa budem musieť zmieriť s tým, že nejaké očakávania sú zbytočné. Akoby symbolicky sa nás v piatok 13. 12. 2013 zišla v knižnici šťastná trinástka, vrátane sympatickej priateľky Eugena Németha, ktorej meno som nemal tú česť spoznať. Ale stačilo to. Ako som už napísal, rozhoduje kvalita, nie kvantita.
   Keďže tento rok mi akosi nebolo dopriate dostať sa na Fénixcon do Brna, nekonal sa ani prípitok roky tradičnou conanovicou. Nahradili sme ju hruškovicou, ktorú pred časom doniesla Evka Seková pri príležitosti svadby svojej dcéry Zuzky. Prakticky nič sa z nej vtedy nevypilo a tak sme ju použili na prípitok a želanie si ďalších spoločných rokov v klube. Koľko ich bude? Ktovie? V komentároch, ktoré nám prišli na Facebooku nám kdekto želal ešte ďalších 25, ale keď som si to tak zrátal, o 25 rokov, to bude v roku 2038, budem mať 78 rokov! Takže, ak sa toho vôbec dožijem, budeme 50. Novocon robiť možno niekde v domove dôchodcov. 
   Prekvapením NC13 mala byť Evkina torta. Vedeli sme, že ju chystá, ale keď ju doniesla, boli sme fakt prekvapení. Však posúďte sami podľa obrázku. Ako tam tú fotku dostali netuším. 
   Ohňostroj sme v klube ešte nemali. Pamätám sa, na desiate výročie nám tortu priniesla riaditeľka knižnice (aj vtedy to boila Ľubka Červená) a na nej bolo desať sviečok - takých čo sa nedali sfúknuť a stále sa znovu zapaľovali samé od seba. Na túto výročnú by sa síce 25 sviečok zmestilo, ale tým by sa zničila jej vizáž. A tak to Evka vyriešila parádne - malou prskajúcou fontánkou. 
   Krájaním torty poverili mňa ako šéfa klubu. Snažil som sa, ako som vedel, ale aj tak neboli všetky kúsky rovnaké. Torta bola chutná, ovocno-čokoládová. keby som to tušil, donesiem piksľu šľahačky, aby sa lepšie šmýkala dolu krkom. 
   Ale aspoň nám dodala energiu na tradičný novoconský kvíz. Námet naň som tentoraz dostal na Kozmodrome v BA, kde bola prednáška o 20. výročí kultového seriálu Babylon5. A tak som si jedného daňa nahodil stránku www.babylon5.sk a dal dokopy dvacku otázok, o ktrorých som si myslel, že by ich moji spoluklubisti mohli zvládnuť. Bola to celkom sranda. 
   Kvíz vyhrala Evka Seková, celkom uhádla 13 správnych odpovedí (zasa symbolická 13), druhý bol Jožko Hučka (12 bodov) a tretí Peťo Hudec (11 bodov). Ferovi Procházkovi ušiel rozboj s Peťom o jediný bod. 
   Ďalší kvízik robila Evka Seková, ale bolo to bez cien. Premietala nám najprv obrázky kozmických lodí z rôznych filmov a seriálov (StarTrek, StarGate, B5...) a mali sme hádať, čo a odkiaľ to je. Potom nám premietala obrázky kadejakých emzákov z rovnakých filmov a seriálov, a tiež sme museli hádať. No, niečo sme vedeli, niečo nie. Ale bola okolo toho zasa riadna sranda a o tú hlavne išlo. 
   To však už čas dosť pokročil, a keďže akosi nie som pánom svojho času, musel som NC13 (hoci veľmi nerád) ukončiť a rozpustiť. No, napriek tomu sme boli - aspoň dúfam - všetci celkom spokojní. Hlavné je, že klub ide ďalej. Plán na budúci rok ešte nemáme, ale pracuje sa na ňom. 
   Kde budeme robiť NC14 zatiaľ netuším. Sťahovanie OOL je na spadnutie. Možno sa budeme musieť vrátiť do zasadačky knižnice, ale možno sa v nových priestoroch oddelenia nájde miesto pre našu partiu. Však zbadáme. 
                                       Ondro T.

P.S. - o 22:43 - to som už driemal v posteli - mi zazvonil mobil. Volal Laco Pšenák, že kde sme. 

Žiadne komentáre: