nedeľa, 27. apríla 2014

SLAVCON 2014

Slavcon 2014  

Ako som už napísal na Facebooku, bolo to skvelé a iné to už určite nebude. Ďakujem za úžasnú akciu - atmosféra, ľudia, priateľstvá - všetko bolo úplne dokonalé.
   Po tretí krát sa mi v sobotu 26.4.2014 ráno bez negatívnych dopadov na môj telesný či psychický stav podarilo vyšliapať oných neviem koľko schodov do bratislavskej Iuventy, aby som opäť zúčastnil akcie, ktorá si z roka na rok viac a viac  získava srdcia a sympatie nie len slovenských fanov. Moje si získala už dávno. A iste by si získala aj sympatie iných členov ORIONu, keby sa im nelenilo zdvihnúť zadky, nastúpiť na vlak a obetovať pár eur na vstupné. Iste by neľutovali.
   Hneď prvý človek, na ktorého som v ešte dosť pustých priestoroch natrafil bol Roman "Doktor" Hruška, od vlani šéf Conan Society. Práve si dával raňajky. Dali sme kus reči. Ale to už bolo pomaly 10:00 a rozbiehali sa prednášky. A bolo ich hneď niekoľko naraz, takže som chvíľu iba pobehoval z jednej miestnosti do druhej - ešte dobre, že nie sú nijako ďaleko od seba.
   V miestnosti (asi kvôli tme) nazvanej Moria začínal Rokfortský kvíz, ktorý viedla Elendilka, ale tam som sa dlho nezdržal. Zastavil som sa oproti v Hradisku, kde istý Milan Kuric rozprával o európskych komiksoch. Do miestnosti zvanej Camelot, kde sa konala debata o filme Hobit som len nakukol, o to dlhšie som pobudol v telocvični, kde Robo Waschka viedol svoj tradičný slavconský rýchlokurz sebaobrany. Ale radšej som sa nezapojil, iba som sa pasívne prizeral. Milú spoločnosť mi pritom robila kamoška Renatka Pisklová. Na chvíľu som sa ešte zastavil v Solarise, kde sa konali tak isto tradičné scifistické raňajky. Pozrel som si rozprávku na dobré ráno a znovu sa premiestnil v priestore - tentoraz do Veľkého divadla, kde sa konal panel o autorských právach. Na pódium sa posadili kočky z Hydry (Katka a Lenonka), Peťka Neomilnerová, Juro Červenák, p. Harman z vydavateľstva Artis Omnis a celé to moderovala Crankie. Ten nový look jej bohovsky pristane. No a s tými autorskými právami u nás je to také všelijaké, len nie dobré. Každý chce zarobiť a v konečnom dôsledku je každý v strate. Dokonca sa tu deje čosi ako dvojité zdanenie, keď autori platia nielen normálnu daň z príjmu, ale ešte aj akýsi poplatok Literárnemu fondu, inak naprosto zbytočnej organizácii, ktorej existencia nemá opodstatnenie. A potom robte literatúru!! A Česku síce tiež niečo podobné existuje, ale tam je ten poplatok dobrovoľný.
   Hneď po skončení panelu sa konali dve akcie, ktoré som chcel obe navštíviť. Tak som z každej videl asi polovicu, ale aj to stálo za to. Prvý začínal v Solarise Darion so svojou prednáškou, ako písať či nepísať súboj. Podľa neho používajú autori niekoľko rôznych postupov - technický, dejový, poetický a skrátený. Darionovi pritom sekundoval Michael Bronec, ktorý názorne s mečom v ruke predvádzal to, čo Darion čítal. No, že to bola riadna sranda asi nemusím ani hovoriť. A to sa ešte nakoniec do celého zapojil aj Leo Medek. Ale jeho šermovanie gentlemanskou paličkou by bolo treba vidieť, to sa fakt ťažko opisuje, či už technicky alebo poeticky.
   No a veľká sranda bola na ďalšej tradičnej prednáške - Nepište blbě jako JWP, ktorú robili spoločne Jirko a Klárka Smolíková. Hovorili - na striedačku - o všetkom možnom, čo sa týka písania, napr.o tom ako  vôbec začať písať, ako vytvoriť postavu, ako používať jazyk atp.
   A to už bol čas obeda, tak som sa zašiel najesť. Vonku pred bufetom "U spokojného bruška" postával slušný rad, ale obsluha bola rýchla a šikovná. Chcel som si dať pivko, ale predbehla ma Kamilka Galbavá, ktorá ma naň pozvala. Bolo to milé.
   Po obede som však už toho veľa neabsolvoval. Nakukol som do Hradiska, kde sa predstavovala Starwarsovská skupina Rebel Legion, v Morii prednášal Leo Medek o zlodejoch a na dvore za Iuventou sa rozkladal stredoveký tábor, kde sa varilo, kovalo, sviečkovalo a pod. Ale najúžasnejší bol sokol (alebo jastrab?), ktorý sa tam doslova predvádzal ako supermodelka. Tento rok to celé malo pod palcom OZ Schatmansdorf z Častej. V tých kostýmoch vyzerali skvele, hlavne dievčatá boli krásne.
   Čas do 15:00 som strávil v improvizovanej kaviarni vo vestibule. Bol som Kamilke dlžný, tak som ju pozval na kávu a pridala sa k nám aj Peťka Neomilnerová. Kúpil som dve kapučína, prisadli sme si k Robovi Waschkovi a debatili. Robo potom kamsi zmizol a namiesto neho si k nám sadla jedna krásna dievčina v nesmierne sexi korzete. Volala sa Patrícia Severová, ale to je všetko, čo som sa o nej dozvedel. Snáď sa nájdeme na FB. Stretli sme sa takto zblízka prvýkrát v živote, ale to nám vôbec nebránilo v tom, aby sme sa bavili ako starí priatelia. Zašiel som zas na chvíľu aj von, kde sa práve konal fototermín 501. légie - chlapci a dievčatá si dali záležať a pózovali v plnej výstroji a výzbroji. A krásny bol aj pohľad na obedujúcich JWP s Klárkou - jednoducho sa usadili na schodoch.
  Ale nie len kvôli nim som tam bol - prišla Martinka Galois, uvidel som aj Lucku Bockovú s Jolkou Tichou, ukázali sa aj Marek E. Pocha, Robo Žitňan či Ivo Aľakša. Prosto, chvíľami som nestíhal zdraviť.
   Poslednou akciou, ktorú som absolvoval bola beseda s herečkou Táňou Pauhofovou, ktorá vo filmoch o Harry Potterovi dabovala Hermionu Grangerovú. Vo všetkých siedmych. Tánička bola, alebo sa aspoň snažila byť veľmi milá a priateľská (hoci herečku v sebe asi ťažko zaprie), mala celkom trefné hlášky a bavili sme sa. O tom, že sa koná nejaký Slavcon ani netušila, sľúbila, že príde zas. Tak uvidíme o rok.
   A to už ma akosi začal zmáhať únava a rozhodol som sa ukončiť svoj pobyt v Iuvente, hoci by sa boli určite našli ďalšie zaujímavé akcie. Tak som sa porozlučoval s každým známym, koho som stretol. Toľko pusiniek som už dávno nedostal. Až keď som už bol v polovici schodov smerom dolu som si spomenul, že som sa nerozlúčil s Romanom - mal pre mňa cenu za účasť v súťaži VsC - fľašu Conanovice!!! Nechápem, ako som mohol na niečo také dôležité zabudnúť. Asi ma to bude stáť predsa len jednu cestu do Brna!
   Cesta rýchlikom do NZ mi trvala len o málo kratšie, ako cesta spojmi MHD z Iuventy na stanicu. A to som ešte celkom dobre stíhal prestup z električky na autobus. Bola to dobrá 3/4 hodina. A ráno to bolo ešte horšie. Na budúci rok už hádam pôjde električka priamo zo stanice do Karlovky.
   Poviete si možno - no, mohol si toho pozrieť aj viac! Áno, mohol. Ale keby ste tam boli - moji milí
spoluklubisti - so mnou, pochopili by ste, o čom je taký con. Hlavne vy, ktorí ste na žiadnom neboli. To podstatné conovanie sa totiž nedeje v prednáškových sálach, ale mimo nich. Tam je to to pravé.
   Album s fotkami som dal na Facebook už včera (v sobotu) večer. Teraz ho mám zapnutý v druhom okne - komentáre a lajky už ani nerátam, boli ich stovky a prichádzajú stále. Aj na tom vidno, že sa tam oplatilo ísť.
                 OndroT

 Roman "Doktor" Hruška raňajkujúci 
 Crankie jej nový look bohovsky pristane
 uvítací "výbor" Slavconu - Gandalf!
 Elendilka si hľadá v mobile otázky na Rokfortský kvízik 
 diskusia o filme Hobit - ale dnu som nešiel, lebo dvojku som ešte nevidel
 tradičné scifistické raňajky...
 napapkať sa prišla aj Namuraska...
 Milan Kuric prednášal o európskych komixoch
 Renatka Pisklová mala podvrtnutý členok a predsa prišla
 Janko Žižka a jeho povestný foťák
 Robo Waschka a jeho rýchlokurz sebaobrany
 tak, a teraz sa pobite!!!
 kočky z Hydry - Katuška ako anjelik, Lenočka ako démon - Jing a Jang
 Juro Červenák rozdával podpisy všade, kde sa dalo
 Vlaďka Maxonová - Juro sa išiel nahodiť do kostýmu
 panel o autorských právach 
 prišli naň aj JWP s Klárkou
 s Klárkou som sa rád odfotil aj ja
 ááách, zabudol som - akože sa to? tuším Linda...
 Anetka Čižmáriková - krásna ako vždy
 Michael Bronec a jehio stánok vydavateľstva Straky na vrbě...
 ..stánok vydavateľstva Artis Omnis... 
 ... a prišli aj Marenčinovci...
 moje skvelé kamošky - Kamilka Galbavá...
 ...a Zuzka Droppová
 Darion - je výborný šermiar
 dvor za Iuventou - krčma Schatmansdorf...
 ..ako sa v stredoveku vyrábali sviečky? nuž ručne, ako inak...
 tak, ešte nasadiť hrot na kopiju, a ide sa do boja...
 zbraní a výstroja je dosť...
 dievčatká od Schatmansdorfu vedia dobre variť...
 ..aj chovať sovy ( a všetky sú krásne)
 ale hviezdou bol tento sokol (alebo jastrab?)
 ako písať či nepísať súboj - Darion čítal, Michael predvádzal...
 bol to boj na meče...
 Leovi Medekovi stačila aj palička..
 partia pirátov - chcel by som takú posádku lode
 JWP si stále myslí, že píše blbo 
 ... ale Klárka si to nemyslí...
 predstavenie Rebel Legion...
 v strede vľavo - Marek Slabej, vpravo Mirka Weberová
 Janko Soviš, vlani organizátor Kozmodromu
 obed pod holým nebom - zprava Kamilka Galbavá, Marek Slabej a jeho priateľka
 členovia 501. légie prichádzajú - tento doletel až z Nemecka
 Leo Medek prednášal o zlodejoch 
 JWP a Klárka obedujú - na schodoch
 kočky z Hydry tiež boli hladné
 501. légia v plnej zbroji...
 Rpobo Waschka a Mark E.Pocha
 Kamilka Galbavá a Peťka Neomilnerová - na tú kávu som ich pozval ja
 moja nová kamoška Paťka Severová..
 slavconská prehliadka ženskej krásy - zľava Klárka Smolíková, Martinka Galois, Kamilka Galbavá a Zuzka Droppová
 ja s Marekom Slabejom...
 ... s Luckou Bockovou...
 .. v partii..
 .. a s JWP...
 vyhlásenie poviedkovej súťaže -zľava Vlado Stožický, Martin Králik a Miloš Ferko
 beseda s Táničkou Pauhofovou (v strede) 
 prilákala veľa ľudí..
 ..ako pekne sa na mňa pozrela...
ako darček dostala škriatka Mobyho z Harryho Pottera...

Žiadne komentáre: