nedeľa, 21. septembra 2014

ISTROCON / PARCON 2014



prvé kroky na IC
 moja jediná návšteva Fantasy salonu - prednáška Veroniky Inglotovej
 pani Luciferová ???
 tradičný stánok Maxonovcov
 rovnako tradičný stánok 501. légie
 ... ihrisko stolových hier
 prvé stretnutie s priateľmi
 Katuška Čavojová - kávička jej chutila
 ďalší tradičný stánok - stolové hry
 ...a ešte jeden - Temnota.sk
 veliteľ 501. légie Juro Maxon s pobočníčkou
 netuším, ale páčila sa mi
 z prednášky p. Žarnaya o slov. fantastike, vľavo Maroš Králik
 ???
 naša Tamarka...prišla až z Košíc
 ja si viem vybrať správnu spoločnosť - vpravo Lucka Bocková, v strede Renatka Pisklová
 z besedy o webstránkach
 Jirko Procházka (vľavo) a Peťo Pavelko
 Miška Hudecová
 z krstu zbierky Dotyky s budúcnosťou - vľavo Marek Eliáš, vpravo Marek Slabej...
 ...vpravo Zuzka Droppová, vľavo Tono Stiffel..
 Štefan Konkol ich sledoval z publika...
 ..aj Andrejka Harmanová...
 jawovia ... asi prileteli priamo zb Tattooinu
 ??? nejaká lesná žienka
 zbierku Dotyky s budúcnosťou pokrstil Jožko Žarnay
 kolektív autorov zbierky
 ..znovu naša Tamarka aj s priateľom
 beseda o PC hre Pohrobok - vpravo Marián Kubicsko, vedľa členovia tímu..
 ... a šéfuje im Štefan Konkol
 ???
 Peťko Šufliarsky
 vľavo Ondrej Herec, vedľa pán Heriban
 jeho excelencia galaktický vyslanec..
 Peťka Slováková a Marek E. Pocha
 vpravo Katuška Čavojová
 Jiří Walker Procházka ...
 krstil CD audioknihu Asfalt
 pán Heriban krstil knihu O. Herca Netvor
 knihu Bratislavská bludička krstila Franka Vrbenská - vodou z Dunaja
 zbierku Na hroby a knihu Posledná pozemšťanka krstil pán galaktický vyslanec
 pohľad zhora..
 ..a ešte jeden
 Franka Vrbenská a Vlado Ríša
 z krstu zbierky My jsme vám to říkali!...
 ..prispela do nej aj Lenka Štiblaríková ..
 na chodbe som stretol aj rytiera jediho
 z krstu knihy Veža elfov - vľavo Andrejka Harmanová, vpravo Marián Kubicsko
 ... a Štefan Konkol
 ..krstil knihu karate úderom na balón...
 Maroš ju krstil úderom meča, ale balón vydržal - musel som mu požičať nôž
 ... z krátkeho posedenia v bare - vľavo Joe Zivak, vpravo Martinka Galois..
 ... Zuzka Droppová...
 ... ja s Kamilkou Galbavou...
 .. a tu celá trojica s Marekom Slabejom
 ...z besedy o fandome - vľavo Lucka Bocková, vedľa Maroš Králik...
 Elendilka (vpravo) a Cranky...ja som vtedy ešte na pódiu nebol..
 ..a ešte pár momentiek z albumu Janka Žižku - s Tamarkou..
 ...na chodbe s Jožkom Pastuchom...
 ..vnútri s foťákom..
 ... s JWP a Miškou Hudecovou...
 ..nájdite ma...
...som celkom vpredu...


   Bratislavské cony sú pre mňa, hlavne zásluhou nových kamarátov, ktorých som spoznal cez Facebook, mimoriadne príťažlivé. Preto na ne chodím stále radšej (a to som si už pred pár rokmi povedal, že čo tam ja vlastne ešte robím???). Práve vďaka oným báječným ľuďom (je ich príliš veľa na jednotlivé menovanie - ale však oni vedia, koho myslím) sa tam ani na chvíľu necítim sám. A tak som sa rozhodol, že aj napriek zdravotným komplikáciám sa tam za každú cenu dostanem. Však to možno bude môj úplne posledný con v živote (hoci to by ma teda poriadne naštvalo!!!)
   Poučený z vlaňajška ( s Jožkom Hučkom sme skoro hodinu stáli v rade na lístky - v daždi!) som si kúpil lístok v Ticketportale, čo mi dávalo istú výhodu. Cesta tiež bola v podstate v pohode, Varsovia meškala pri príchode do BA "len" 20 minút, ale potom už išlo všetko ako po masle. Na trolejbus som ani nečakal, tak isto ani pri vstupe do Istropolisu. Tam vnútri to už parádne žilo a prví ľudia, s ktorými som sa zrazil boli práve z onej FB-skej partie.
   Do BA som išiel predovšetkým na PARCON. A z toho sa odvíjalo aj moje pôsobenie. Absolútnu väčšinu času som strávil v miestnosti (nejaké malé divadlo) nazvanej práve tak - PARCON. Z ostatných miestností som len raz navštívil FANTASY SALON, do ďalších som sa ani nepokúšal dostať.
   A čo všetko sa v PARCONE dialo? Nuž, bolo toho dosť, hlavne prednášky a krsty kníh. Ak dobre rátam, tak sa tam pokrstilo osem nových kníh, z toho dievčatá z vydavateľstva HYDRA krstili rovno 4 naraz - Bratislavská bludička, čo je nová urban fantasy od Lenonky Štiblaríkovej, Posledná pozemšťanka od Katky Čavojovej, zbierku hororových poviedok Na hroby! a lietrárno-vednú knihu Ondreja Herca Netvor (krstil ju manžel Aleny Heribanovej), vydavateľstvo ARTIS OMNIS 2 - zbierku poviedok Dotyky s budúcnosťou a druhý diel románu Pohrobok s názvom Veža elfov od Mariána Kubicska, Jirko Procházka krstil audioknihu ASFALT a nakoniec to bola zbierka re-pre poviedok My jsme vám to říkali!
   Medzitým bola prednáška pána Žarnaya o slovenskej fantastike, beseda o scifi stránkach na nete, ale aj beseda o zdieľaných svetoch a novej PC hre Pohrobok, ktorú robili Štefan Konkol a Marián Kubicsko s tímom. Tá hra (prvá časť) bude stiahnuteľná na stránke IKARU na vianoce a zadarmo, ďalšie časti budú platené.
   Poslednou akciou, na ktorej som bol bola beseda o slovenskom fandome, kde som zastupoval SFK ORION. Samozrejme, že som nás pochválil, už len za to, že vôbec existujeme a stretávame sa pravidelne v knižnici. Horšie je, že len veľmi zriedka sa nájde aj niekto iný, kto sa zúčastňuje conov, obvykle tam chodím len ja.
   Vedel by som písať ešte dlho. IC/PC2014 bol veselý a pestrý. Doslova. Stovky a stovky kostýmovaných fanúšikov a fanúšičiek vytvárali na prvý pohľad dosť bizarný, ale inak veľmi príjemný dojem. Dojem, že scifi na Slovensku žije a rastie. A to je dobre.
   Najbližšou akciou bude KOZMODROM 2014, ktorý sa koná 25. 10. v Kine Nivy. Pokúsim sa tam dostať a dúfam, že nebudem sám...   OndroT

P.S.  fotky sú len výber - kompletný album (cca 170 ks) je na mojom FB konte

Žiadne komentáre: