nedeľa, 20. septembra 2015

ISTROCON 2015

   Tak takúto jazdu Dom kultúry Ružinov  (DKR) určite ešte nezažil! Jeho majitelia alebo prevádzkovatelia museli zažívať riadne šoky a asi ešte dlho budú mať nočné mory z tých tisícov ľudí, ktorí sa premleli jeho útrobami od piatka do nedele. Hlavne v sobotu to bolo fakt husté.
   Prvé zmienky o IC som zachytil na FB hádam už dakedy v máji, ale vtedy sa tam písalo, že bude len samotný Istrocon. O ComicSalóne zmienka nebola, čo ma potešilo. Ale ako čas plynul, začali zmienky o CS pribúdať a nakoniec to vypálilo tak, že boli oba festivaly zasa spoločne. A keďže som DKR z minulosti poznal (len zvonka), hneď som pojal obavu, že to nebol dobrý nápad. Už oveľa väčší Istropolis ledva stíhal, tak ako to bude stíhať menší DKR?? No, stíhal, ako tak , ale praskal vo švíkoch a tlačenica vnútri i vonku bola fakt veľká.
   Cesta prebehla pomerne v pohode. EC síce meškal 15-20 minút, ale u nás je to bežné - všetky vlaky smerom z Maďarska povinne meškajú. Našťastie, žiadni migranti vo vlaku neboli, takže neboli ani problémy. Do DKR som trafil tiež bez problémov, stačilo sledovať dav maskovaných a kostýmovaných mládežníkov, ktorých bola plná električka, a ktorí priťahovali udivené ale aj pobavené pohľady bežných pasažierov. Vystál som si rad na lístok (v Ticketportale mali len trojdňové) a začal sa aklimatizovať.
   Problémom bola orientácia v priestore. Netuším, kto bol autorom projektu DKR, ale ten človek mal nepochybnú záľubu v labyrintoch. Ako inak by mohol postaviť budovu, v ktorej by zablúdil aj on sám. Nájsť tam nejakú miestnosť bolo fakt zložité. Boli tak dokonale ukryté a tak slabo označené, že nájsť poklad Templárov by bola proti tomu brnkačka. O tom, že boli stabilne narvané je asi zbytočné písať. Vlastne som sa dostal len do jednej - volala sa Scifi salón a Ondro Herec v nej mal prednášku na tému Náš hrdina. Kto je tým hrdinom som sa však nedozvedel - technika totálne zradila a hoci Ondro hovoril do mikrofónu, nebolo mu absolútne nič rozumieť, v podstate hovoril len sám pre seba. Nemalo význam tam sedieť, aj tak by som z toho nič nemal. Dúfam, že ju zopakuje na Kozmodrome o mesiac.
   Ale aby som len nekritizoval - IC mal aj niekoľko noviniek. Napríklad veľkoplošnú obrazovku v hlavnom vestibule, na ktorú sa premietali zábery z Veľkej sály, kde prebiehali súťaže v karaoke a Cosplay. Keďže jej kapacita bola obmedzená, mnohí ľudia sa do nej už nevošli a tak sledovali dianie vonku. Dobre sa využila aj lúka pred DKR - svoje stany a lukostrelnicu si tam rozložili ľudia zo skupiny VENEDI. Za 1,- euro ste si mohli 4x vystreliť z klasického stredovekého luku. Toto napr. pri Istriopolise nebolo možné.
   Ďalším pozitívom bol fakt, že veľká plocha pred DK bola zaplnená stolmi a lavicami, takže fani mali možnosť posedieť si na vzduchu, zajesť si, vypiť si a podebatiť, čo mnohí využívali plnou mierou. Vrátane mňa. Úprimne - asi tak tri štvrtiny času stráveného na IC som sa vyskytoval mimo budovu. Nájsť tam starých známych nebol žiadny problém. A aj debatovať bolo stále o čom. Kolegyňa Gizka mi dala "pokyn" nájsť Maroša Kubicska a dohodnúť s ním besedu u nás v knižnici. Dopadlo to tak, že Maroša som nenašiel - on našiel mňa. Rovno sme zašli spolu na obed do neďalekej "grilovne", a popri konzumácii chutných kuracích stehienok sme hodili reč na literárne témy. Neskôr sa k nám pridali Kamilka Galbavá, Anetka Čižmáriková a Marek Slabej, takže zábava pokračovala. Popri nej som stihol zavolať Evke Suchomelovej do Prahy, bolo krásne ju počuť.
   A pokračovala až kým som neopustil IC a nevydal sa na cestu domov. Ale to sa do nej zapojili mnohí ďalší - Zuzka Droppová, Renatka Pisklová, Lucka Bocková, Peťka Slováková, Mark E.Pocha, Cuco, Peťo Šufliarsky, Ivo Aľakša, Janko Žižka, Jožko Pastucha, ukázala sa aj Katka Čavojová, ale prezentáciu Hydry som už nestihol. Stretol som aj Rogera Králika, Elendilku, Líviku Hlavačkovú, Vladku Maxonovú (Jura som nejako prehliadol, ale iste tam bol), Marušku Iskrovú, Heniku Lakatošovú či Miloša Laciku. No skrátka, partia ako má byť.
   Aj fotiť bolo koho. Kostýmových postáv boli stovky, nie som si istý, ale Cosplay tuším vyhrala Zara Doskočilová v kostýme akejsi manga postavy. Ale ja by som nechal vyhrať Robocopa - ten chalan mal kostým fakt vymakaný, dokonca aj so zvukmi a mechanickými časťami. Krásny steampunkový kostým mala na sebe aj Peťka Slováková, ale tá do Cosplay nechodí.
   Takže podčiarknuté, zrátané - napriek tomu, že som sa za celú dobu dostal na jednu jedinú prednášku (a ani z tej som nič nemal), ani náhodou neľutujem, že som sa po 23.krát vydal na IC. Ľudia, ktorých som stretol mi stáli za to. A budú mi stáť aj nabudúce.
                                                                                                                      OndroT

P.S. - a ešte jedno pozitívum - po mnohých rokoch som si opäť zopakoval jazdu električkou. Normálne som si ju užíval. :-D
 v rade na lístky stáli zaujímaví ľudkovia
 hlavný vestibul slúžil ako herňa
 ďalšia herňa bokom vedľa
 hlavná sála - do nej som len nakukol
 Marika Iskrová je ozdobou 501. Legionu
 Maroš Kubicsko si našiel mňa
 priestor pred DK - bolo kde sedieť
 Kamilka Galbavá a Marek Slabej
 Anetka Čižmáriková
 dve pekné elfky
 sestrička z "Kramárov"
 spisovateľka Lívika Hlavačková
 dve statočné ochrankyne Minas Thiritu
 neviem, kto to je, ale bola bohovo sexy
 koho mal brániť tento pán rytier netuším
 a tiež netuším, prečo Vladka Maxonová nahodila taký depresívny kukuč
 obrazovka vo vestibule - práve beží karaoke
 Zara Doskočilová vo svojom superkostýme
 aj tento kostým vyzeral dobre
 Ivo Aľakša

 spisovateľka Peťka Slováková - hviezda čs. steampunku
 výtvarníčka Zuzka Droppová
 partia steampunkerov
 Zuzka je dobrá kamoška
 Peťo Šufliarsky
 Zuzka s Jankom Žižkom
 stredoveký tábor na lúke pred DKR
 takto spávali pán kráľ na vojnovej výprave
 lukostrelci zo skupiny VENEDI
 ocitol som sa v krásnej spoločnosti
 tejto babenke by som sa nechcel dostať na mušku ...
 ...a tejto na dosah mečov
 Mark E.Pocha a tvrdá realita slovenských spisovateľov - píšem za jedlo
 fotku s Luckou Bockovou si nikdy nenechám ujsť
 Milošovi Lacikovi chutila maková štrúdľa
 ďalšia sexy postava...
 ... a jeden sexy dekolt
 Robocop - chalan to mal vymakané
 úplne akoby práve vyliezol z filmu
 knihovníčka sa nezaprie - Anetka číta všade
 Elendilka.... dobrá duša Istroconu
 pán upírov Ondrej Herec ... za ním moja maličkosť ... drevený kolík som nepoužil
 Ondro prednášal ale nikto ho nepočul...technika nefungovala
 konišiva ....tom arigato gozai mas
 netuším, ako sa dá vidieť cez tie šošovky
 naša superpartia ...
 Katuška Čavojová..
rozlúčková fotka ... vďaka Istrocon..bolo mi fajn

Žiadne komentáre: