nedeľa, 18. septembra 2016

ISTROCON 2016

Na IstroCon 2016 (IC) sme sa tento rok vybrali až traja z klubu - Egi Németh, jeho manželka Peťka a ja - hoci v konečnom dôsledku sme tam boli vlastne štyria - nezávisle na nás dorazila aj Tami Šašková s malou Eluškou, a tá je stále naša. 
   Počasie na úvod dňa nevyzeralo ani trochu priateľsky, ale časom našťastie prestalo pršať a do DK Ružinov sme dorazili suchou nohou. Prvých známych som stretol už vonku pred vchodom - stoly a lavice boli na ploche pred DK rozložené aj teraz a od začiatku sa pri nich schádzali početné partie, jedna z nich aj mne veľmi priateľská. Anetka Čižmáriková mi hneď z úvodu odovzdala obálku - hneď som vedel, že to nie je úplatok. 
   Vystáť frontu na vstupné chvíľu trvalo, ale aspoň som ušetril 6 eur. Môj pôvodný plán bol kúpiť si lístok v Ticketportale, ale tam mali len na celé tri dni za 18.- eur. Načo by som si však kupoval lístok na celý víkend, keď tam budem len v sobotu? Takto ma vyšiel "len " na 12,- eur. Možno by nebolo zlé, keby sa cez Ticketportal dali kúpiť všetky druhy lístkov, určite by bol rad pred vchodom kratší.
   Keďže v DK Ružinov som bol aj vlani, orientácia v pomerne chaotickom priestore mi netrvala dlho. Preplietajúc sa pomedzi nespočetné množstvá hráčov stolových hier a konzumentov všemožných exotických čajíkov, som dosť rýchlo som našiel Fantasy salón, kde sa konal workshop vydavateľstva Hydra. Viedli ho, ako obvykle, Katka Čavojová, Lenka Štiblaríková a Ruženka Srnková. Chvíľu som ich popočúval.
   Vrátil som sa von a zasadol k spoločnému stolu, kam medzičasom pribudol aj Maroš Kubicsko. Hlad sa však podozrivo tvrdo vkrádal do našich žalúdkov, tak sme si zašli do tej istej reštiky ako vlani, dali si skvelé grilované rebierka a ešte skvelejšieho Budvara. Po chvíli sa partia rozrástla, dorazili Marek Slabej so synom, Kamilka Galbavá s dvomi synmi a Zuzka Droppová bez synov, keďže žiadnych nemá. Anetka s nastávajúcim manželom Vladom síce dorazili tiež, ale skonštatovali, že vnútri je príliš dusno a presunuli sa inam.
  Medzitým vykuklo slnko, tak sme sa presunuli na terasu a korporatívne sa oddávali obžerstvu. V najlepšom nás svojím príchodom prekvapila Tami Šašková. Popri inom ma Kamilka skormútila správou, že náš skvelý kamarát Ondro Herec leží v ružinovskej nemocnici so zápalom pľúc, čo teda fakt nie je dobré. Čo ma, naopak, potešilo, bol telefonát s Evkou Suchomelovou. Bolo milé ju po čase znovu počuť. 
   V reštike Lagúna sme posedeli skoro do 14:00. Stihol som ešte záver prednášky Michala Laurinca o LARP-och a potom už vo Fantasy salóne začal očakávaný krst zbierky zombíckych poviedok Zombie apokalypsa, ktorú zostavil Mark E. Pocha a vydala Hydra. Bol to, na rozdiel od vážnej až desivej tematiky, skvelý, humorný happening, škoda, že aktéri mali tak málo miesta - na veľkom pódiu by to vyzeralo ešte oveľa lepšie. Do zbierky prispeli okrem Marka, Katky a Lenky aj Terka Matoušková, Jarda Mostecký, Juro Búry, Marek Slabej, Janko Iša, Anka Olejárová, Lucka Lackovičová a ďalší (ďalšie), ktorých mená si nepamätám. Z výtvarníkov si pamätám len Martina Luciaka alias Cuca, ktorý robil obálku.  Knihu pokrstil Ludwig Bagin, herec a moderátor televíznej relácie Pošta pre teba (priznám sa, nikdy som o ňom nepočul, lebo SVT nepozerám) - kuracími vnútornosťami, ktoré mali (akože) predstavovať telesné pozostatky človeka, ktorý odmietol do zbierky prispieť. No, tá úbohá knižočka dostala zabrať - urobili z nej Zombieburger. Hviezdou krstu sa však stala istá dievčina, ktorá si doma z papierových servítok a makeupu vyrobila perfektnú masku zombíčky -do kelu, ono to fakt vyzeralo, akoby jej z tváre viseli franforce kože a z brucha jej vyliezali črevá! Dostala za to cenu - samotnú knihu Zombie apokalypsa.
   Rôzne okolnosti spôsobili posuny v programe a výpadky niektorých jeho častí. Steampunkerskú prednášku mala mať Peťka Slováková, ale niekde cestou z Prahy mali aj s Tomášom haváriu - na diaľnici sa im v plnej jazde rozsypala prevodovka a boli radi, že práve v tej chvíli bola cesta prázdna a nikto sa okolo nich nemotal. Ostali živí, nezranení ale poriadne šokovaní a frustrovaní, takže Peťka asi nakoniec tú prednášku vzdala a radšej obaja sedeli s nami pri stole vonku a zaháňali frustráciu. 
   Podvečer som sa ešte na hodinku vrátil do Fantasy salónu, kde prednášala Lívika Hlavačková o - mŕtvolách. No, zohnať miesto na sedenie už bolo ťažké, ale jedno sa pre mňa našlo a - skvele som sa spolu s ostatnými bavil. Lívika prednáša vynikajúco a rada debatuje s prítomnými. Súbežne s ňou vo vedľajšom Scifi salóne prednášal Tono Stiffel o technických vychytávkach, ktoré sa objavili v zbierke Zabudnutý vesmír (tiež mal prednášať skôr, ale aj on sa stal obeťou oných časových posunov). Ale tam som len nacvakal pár fotiek a vrátil som sa k Líviinmu morbiďáckemu expozé, ktoré gradovalo. Dievčina sediaca vedľa mňa sa zrejme chystá niečo písať, pretože si robila dosť podrobné poznámky o tom, ako vlastne postupuje rozklad mŕtveho tela a čo sa s ním deje. 
   Zvyšok IC som strávil už len vonku pokecom a príležitostným fotením zaujímavých kostýmovaných subjektov a kamarátov, ktorí sa striedali pri našom stole. Zašiel som si aj do stredovekého tábora, kde "veľmajster" templárov rozoberal vzťahy medzi kresťanstvom a islamom, šéf partie lukostrelcov mi urobil sympatickú prednášku o druhoch šípov, ktoré sa v stredoveku používali či už na boj alebo na lov a pozrel som si ukážku streleckých schopností záujemcov z radov verejnosti - po neblahej skúsenosti z môjho pokusu o "lukostreľbu" na Slavcone som sa medzi onú verejnosť radšej nezaradil - už som si v živote narobil hanby dosť.
   Porozlučoval som sa známymi, ohlásil Egiho s Peťkou, ktorí mali vlastný program, a spoločne vyrazili na cestu. Akoby symbolicky sa s nami Bratislava lúčila dažďom - aj nebo plakalo, že odchádzame. Pridal sa k nám aj Maroš Kubicsko. V staničnej reštike sme hodili niečo teplé do žalúdka a osobáčikom sa vybrali domov. Maroš vystupoval v Trnovci nad Váhom, ale kým sme tam došli, stihli sme skvele pokecať a Egi s Peťkou sa s ním celkom skamarátili, hoci dovtedy ani nevedeli, kto to je. Ale veď hlavne o tom je Istrocon je - stretnúť starých priateľov a - nájsť si nových. 
   Čo ešte napísať? Napríklad, že podľa mailov, čo mi chodili, sa na IC mala konať akási improvizovaná, mimoriadna porada Fandomu, kvôli Parconu 2018. Ten by mal byť na Slovensku, ale kandidatúra BB stále nie je istá a potvrdená. Keďže však Lulu Bocková nedorazila, nič sa nekonalo, aspoň teda mne nikto nevolal, že mám na poradu prísť. A na Vartovku sa už vzhľadom k mojej druhostupňovej atritíde asi nedostanem. Ale na IC chodiť budem, tam to nie je na kopci. A dúfam, že ešte dlho.                 OndroT

P.S. - ak si ešte na niečo spomeniem (čo je dosť pravdepodobné), tak to doplním


 na IC došli priamo z Hobbitína
 aj tento z Deadpoolu
 Mark E.Pocha a Cuco si robili reklamu už od rána
 tradičný stánok Maxonovcov
 Egi Németh s manželkou Peťkou - obaja prvý krát na IC
 Henika Galgóciová - BRLOH už vzdala 

 workshop vyd. HYDRA - zľava Lenka Štiblaríková, Katka Čavojová a Ruženka Srnková
 hralo sa všade a všetko možné - tu napr. Šogi, japonský šach
 stolové hry predávala táto kráska
 foyer DK Ružinov zhora
 Juro Maxon (sediaci) si chystá prilbu pilota TIE-FIGHTERU
 jeho manželka Vladka ... 
 zatiaľ predáva takéto báječné figúrky
 Maroš Kubicsko a Anetka (zatiaľ ešte) Čižmáriková
 neviem, kto je tento čertíček, ale vyzerala božsky
 Marek Slabej (ale tie okuliare nie sú jeho)
 Marekov syn s pilotmi 501. légie
 hromadná konzumácia v bare Lagúna
 vďaka ti za foto, krásna víla ... 
 a jedna ešte krajšia víla na mojich kolenách - Kamilka Galbavá
 Tami Šašková tiež úspešne dorazila...
 ...aj s malou Eluškou
 keď prišla do klubu, bola dievčatko - dnes je to dáma
 Peťo Šufliarsky 
 Martinka Pilcerová s Marošom Králikom...
 ... a so Zuzkou Droppovou
toho pána v strede nepoznám, ale nevadí 
 foyer DK Ružinov zdola
 ďalšia krásna víla ...
 ...počúvala prednášku M. Laurinca o LARP-och
 Marek Slabej - bože, len nech to dobre dopadne!
 Anetka Čižmáriková s budúcim
 Maroš "Roger" Králik
 Tono Stiffel
 Terezka Matoušková
 Mark E.Pocha zahajuje krst Zombie apokalypsy
 dve z autoriek poviedok - Anka Olejárová (vľavo) a Lucka Lackovičová
 Evka Piarová - tretia grácia z Hydry
 Harmanovci skúmajú, ako to robí konkurencia
 tá dievčina v modrom dostala cenu za najlepšiu zombie masku
 knihu krstil Ludwig Bagin z STV ...
 ...kuracími pečienkami
 stánok BRLOH-u - už bez Heniky
 501. légia v takmer kompletnej zostave
 Tami si rozumie s temnou stranou Sily
 Darth Maul - práve pauzuje
 v templárskom stane..
 ..aj s výzbrojou
 stan lukostrelcov...
 ..mali tam krásnu výstavku šípov
 TRAFIL!
 Superwoman .. asi potrebovala ochranu
 Peťka Slováková - ešte trochu v šoku z havárie
 neviem, kto to je, ale dúfam, že vyhrala cosplay..
 vyzerala úžasne
 Terka Matoušková - ten čierny rúž je bohovo sexy
 Istrocon - to je aj prehliadka dievčenskej krásy
 pri stole bolo veselo - zľava Roger, Terka a Lenka..
 ...zprava Tomáš, Peťka a Tono
 Maruška Iskrová (vľavo) s Miškou Hudecovou (obe z 501. légie)
 netuším kto, ale bola krásna
 Betméééééén
 Juro Maxon ...
 ...priviedol si aj štvornohú bodygardku
 neviem, čo to vláčila, ale vláčila to poctivo 
 Peťka s Egim - spokojní a veselí
 ešte raz 501. légia
MUDr.  Lívia Hlavačková
 Tono Stiffel
 anjelik môj, kde lietaš?
 Ivan Harman
 aj Waffen SS mali zastúpenie na IC
 Roger musel byť veľmi smädný
 spoločnú fotku s Lívikou si nenechám ujsť
rozlúčková - večer pred COSPLAY už bolo narvané

Žiadne komentáre: